2012. november 27., kedd

Üzbegisztán, Híva (Khiva), SzG3


Most egy olyan helyet mutatok be, ahová sok magyar nem jutott el még, és ismerve a mostani árakat, sajnos nem is fog. Én is úgy kerültem ide, hogy Tengízben (Kazakhsztán) dolgoztam két évet és 4 napot "feláldoztam" a kéthavi szabadságomból. Mondanom sem kell, hogy azóta sem sajnálom ezt az áldozatot. A helyi utazási irodával szerveztetve belföldi útként látogattunk el Urgencsbe és Hívába. Azt, hogy a belföldi út mit jelentett, azt a fantáziátokra bízom. Viszont az ára 240 akkori Rubel volt, szerintem az egyik legjobb befektetés volt, már ami a turista utakat jelenti. Vissza Hívához. Ez kb. 1240-ig tiszta arab város volt, ez látszik a jellegéből. A helyiek szerint a szovjet időkben azért nem rombolták le, mert túl messze volt mindentől és mindenkitől, egyszerűen elfeledkeztek róla (szerencsére). A város egy teljesen épen maradt arab város, ami azért is érdekes, mert Batu és Dzsingisz kánok egyik fő tevékenységi helyén járunk (már ezért is érdekes volt a hely). Urgencs már rosszabbul járt, teljesen elpusztították és sóval vetették be. Ott különösen sivatagos a táj még most is. Hívába is a mongolok hódítók után szivárogtak be az arabok helyére a mongol típusú népek (üzbégek, kazakok, stb) és teljesen ki is szorították őket. Érdekes, hogy amikor ott voltunk, csak japán és amerikai csoportokkal találkoztunk. (megjegyzés: a képek szkennek)

Vissza a főoldalra (katalógus)

 Híva
 Híva
Híva 
 Híva
Híva

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése